stomatološka-ordinacija-Čeović-prije-ljetovanja-posjeti-stomatologa

Dugo toplo ljeto je tek pred nama i vjerojatno nema boljeg trenutka za ponovno podsjetiti na zdrave navike.  Ljeto kod većine budi asocijacije na odlazak na more, bezbrižno provedeno vrijeme u kupanju, sunčanju i kolokvijalno rečeno, “punjenju baterija”. Upravo takva opuštena atmosfera može poremetiti uobičajenu rutinu održavanja oralne higijene. Kako se to ipak ne bi dogodilo, barem se pokušajte držati nekih osnovnih, od prije, stečenih navika.

NE ODUSTAJTE OD RUTINE

Sunce, more i razne zabavne aktivnosti koje mogu potrajati i dugo u noć, mogu itekako umoriti, pa je moguće kako navečer samo „padnemo“ u krevet. Upravo tada dolazimo iskušenje i jednostavno zanemarimo od prije stečenu naviku, a to je četkanja zubi prije spavanja. Ne odustajte od rutine, koliko god bili umorni, izdržite još dvije minute koliko je potrebno za četkanje zubi prije spavanja i isto toliko za korištenje zubnog konca.  

stomatološka ordinacija Čeović električna četkica za zube
ne preskačite četkanje zubi
stomatološka ordinacija Čeović - karijes
upotrebljavajte zubni konac
stomatološka ordinacija Čeović - vodica za ispiranje usta
vodice za usta mogu pomoći higijeni usta

LED, SLATKO, GAZIRANA PIĆA…

Vrućina, posebno u zadnjem desetljeću, postaje sve teže podnošljiva. Led se čini kao vrlo dobro kratkotrajno osvježenje, no nemojte ga gristi i zubi će vam biti zahvalni. Umjesto toga, otopite ga u ustima i uživajte u osvježavajućem efektu. O gaziranim pićima i utjecaju na zube već smo nekoliko puta pisali, pa ćemo ovom prilikom samo podsjetiti – ne pretjerujte. Prepuna su šećera koji će vrlo brzo poremetiti pH vrijednost u usnoj šupljini i dovesti u opasnost caklinu vaših zubi. Sladoled, vjerojatno još jedna od čestih asocijacija na osvježenje od ljetnih vrućina, također može biti štetan za naše zube, prije svega zbog veće količine šećera. Sve što je napisano ne znači kako bi se trebali odreći užitaka koje nam ljeto nosi, već samo podsjećamo na umjereno konzumiranje.     

stomatološka ordinacija Čeović - navike koje štete zubima
ne grizite lede, otopite ga u ustima
stomatološka-ordinacija-Čeović-manje-šećera
poslije sladoleda isperite usta
stomatološka ordinacija Čeović-redovni stomatološki pregled
ne pretjerujte sa gaziranim pićima

PRIJE GODIŠNJEG ODMORA IDEM STOMATOLOGU

stomatološka ordinacija Čeović covid prevencija
prije godišnjeg odmora posjetite stomatologa

Ako već niste našli vremena tijekom godine, onda svakako preporučujemo posjet stomatologu prije odlaska na godišnji odmor. Osim što može biti preventivan i spriječiti bilo kakvu komplikaciju tijekom godišnjeg odmora, dobiti će i uvid stvarno stanje zubi i usne šupljine.

Sa zdravim zubima teško bi se moglo nešto zakomplicira tijekom ljetovanja.

Ukoliko postoji nekakav problem, stomatolog će upozoriti na vrijeme i pomoći vam kako bi vrijeme na odmoru proteklo bez problema.

JOŠ NEKOLIKO DOBRIH NAVIKA TIJEKOM LJETA

Ne vole svi provesti godišnji odmor na moru, pa ljetne dane provedu tražeći osvježenje u bazenima. Prvi općeniti savjet je ako jako osjetite mirisi klora, izbjegavajte takve bazene. Druga važna stvara je tuširanje prije i poslije kupanja u bazenu, ali ne zaboravite iščetkati zube nakon plivanja u bazenima, jer klor može loše utjecati na zube.

Usna šupljina se u ljetnim mjesecima isušuje više nego inače, što smanjuje količinu sline i tako naši zubi gube svoju prirodnu zaštitu. Zato je važna redovna hidracija, pa čak i kada niste žedni popijte malo vode.

Evo još nekoliko preporuka za zdrave namirnice koje će pomoći zubima i usnoj šupljini tijekom ljetnih mjeseci:

  • Mliječni proizvodi – ublažiti će kiselost u ustima, mlijeko i sir je dobro jesti nakon obroka, ili tijekom obroka koji je bogat škrobom i šećerom, pa se smanjuje mogućnost stvaranja karijesa.
  • Kivi – bogat vitaminom C, blagotvornom djeluje na desni, ublažava pojavu parodontne bolesti
  • Jagode – sadrže enzim koji pospješuje uklanjanje zubnih naslaga
  • Bundeva, mrkva, brokula i slatki krumpir – hrana bogata vitaminom A, ublažavaju poteškoće sa zubnom caklinom i pomažu kod njenog formiranja
  • Češnjak –  prva pomisao je jaka, nerijetko neugodna aroma, no ne treba ga izbjegavati jer djeluje antibakterijski na zube, ali i na cijeli vaš organizam.
  • Govedina, piletina i jaja – izvori proteina i fosfora. Fosfor je element bitan za očuvanje kostiju! Za jake i čvrste zube, konzumirajte ove namirnice

NARUČITE SE NA KONTROLNI PREGLED

    Vaše ime (obavezno)

    Vaš email (obavezno)

    Broj telefona (obavezno)

    Odaberite uslugu/tretman(obavezno)

    Napišite datum i vrijeme dolaska (obavezno)