stomatološka-ordinacija-Čeović-manje-šećera

Ljeto je stiglo, okrjepu će mnogi od nas potražiti u hladnim gaziranim ili nekim drugim napitcima , a i sladoled  će biti nezaobilazno ukusno osvježenje.  I tako dolazimo u čarobni krug, uz ugodno rashlađivanje serviran je i šećer. Nije to ništa iznenađujuće, no treba imati na umu kako su još uvijek stomatološki problemi vezani upravo uz šećer, koji je najčešći uzrok lošeg oralnog zdravlja i bolesti. Pokušajte smanjiti unos šećera u prehrani i smanjite štetu koju može uzrokovati vašim zubima. Osim što ćete sačuvati oralno zdravlje, pomoći će i u održavanju dobre tjelesne mase.

KAKO IZBJEĆI ŠEĆER

Šećer nije samo konzumni bijeli kristalni šećer koji se koristi za zaslađivanje kave, čaja ili kolača. Izloženi smo svakodnevno „skrivenim“ šećerima u mnogim prehrambenim artiklima i pićima. Prepoznati sve vrste šećera nije nimalo lako, no trebali bi biti navedeni u sastavu proizvoda. Ako na tom popisu nađite na glukozu, fruktozu sukrozu , maltozu, melasu, hidrolizirani škrob ili kukuruzni sirup, budite svjesni kako se radi o šećerima. Istina je jednostavno, šećer je uvijek šećer.

stomatološka-ordinacija-Čeović-manje-šećera
bijeli kristalni šećer
stomatološka-ordinacija-Čeović-manje-šećera
kukuruzni sirup
stomatološka-ordinacija-Čeović-manje-šećera
fruktoza ili grožđani šećer

Žitarice ili kukuruzne pahuljice kao brzi doručak ne moraju uopće biti loš izbor. No oprez, neke od takvih „zdravih“ namirnica prepune su šećera. Za ovakav doručak, nerijetko se bira i nemasni jogurt, ali to je samo dio istine, jer obično ima visoke razine fruktoze ili rafiniranog šećera. Zato oprez i sa „zdravim“ proizvodima, obavezno pročitajte sastav artikla.  

VOLIMO SLATKO

stomatološka-ordinacija-Čeović-manje-šećera

Tko ne voli grickati kekse, pojesti ukusan kremasti kolač ili čokoladu kao međuobrok… Razmislite, malo badema, oraha ili drugih neobrađenih orašastih plodova također može zasitit i dodati nam potrebnu energiju. Trebali nam baš svaki dan slatki desert poslije ručka? Kod šećera nije samo važna količina koju ćemo konzumirati tijekom dana, već koliko često ga konzumiramo. Našim ustima potrebno je sat vremena za vraćanje u poželjno Ph neutralno stanje nakon jela ili pića.

Sa svakim zalogajem  proces normalizacije  počinje ispočetka.  Želimo li baš nešto slatko, onda je najbolje pojesti slasticu uz obrok i tako dati ustima dovoljno vremena za vrćenje u normalno Ph stanje.

Upravo iz tih razloga je jako dobro pronaći zamjenu za namirnice bogate šećerom.

PIĆA, NAPITCI, KAVA…

Šećer u alkoholnim pićima, posebno likerima, kao i sam alkohol, može imati ogroman utjecaj na oralno zdravlje. Stomatolozi će uvijek savjetovati umjereno konzumiranje alkoholnih pića. Ako već popijemo poneko piće, dobro ga je isprati iz usta vodom. Tako ćemo isprati šećer i pomoći ustima u bržem oporavku.

Ledena kava, cappuccino ili kava sa šlagom mnogima su vrlo dragi i ukusni. Bez zadrške može se reći kako su takve varijante kave pune šećera. Ako već volimo kavu uz slatke dodatke, također je preporuka stomatologa pokušajte je popiti odmah nakon obroka. Sve što se preporučuje za konzumiranje kave sa slatkim dodatcima, vrijedi i za gazirane, negazirane sokove i posebno voćne sirupe.

NARUČITE SE NA PREVENTIVNI PREGLED

    Vaše ime (obavezno)

    Vaš email (obavezno)

    Broj telefona (obavezno)

    Odaberite uslugu/tretman(obavezno)

    Napišite datum i vrijeme dolaska (obavezno)